Flatex AG: beste kwartaal ooit – volatiliteit zorgt voor absolute recordgroei

• Op pro forma basis werden in het eerste kwartaal meer dan 17 miljoen transacties uitgevoerd door Flatex en DEGIRO (+ 130% vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar)
  • Meer dan 170.000 nieuwe klanten kiezen pro forma in het eerste kwartaal voor Flatex en DEGIRO (+ 324% vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar)
  • De zelfstandige winst van Flatex bank AG in het eerste kwartaal van 2020 is hoger dan de winst vóór belastingen van 2019

FRANKFURT AM MAIN, Duitsland--()--De opmerkelijke ontwikkeling sinds het begin van het jaar bij Flatex AG (WKN: FTG111, ISIN: DE000FTG1111, Ticker: FTK.GR) en DEGIRO zet zich duurzaam voort. Flatex en DEGIRO hebben in het eerste kwartaal van 2020 meer dan 170.000 nieuwe klanten op pro forma-basis verworven. 35.000 nieuwe klanten (+ 218% vergeleken met Q1 / 2019) kozen voor Flatex en meer dan 135.000 klanten kozen voor DEGIRO (+ 385% vergeleken met Q1 / 2019). In het eerste kwartaal verwerkte Flatex Bank 6,5 miljoen effectentransacties (+ 123% vergeleken met Q1 / 2019), DEGIRO verwerkte 10,8 miljoen effectentransacties (+ 134% vergeleken met Q1 / 2019). Het totaal aantal transacties op pro forma basis is met bijna 130% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar (pro forma Q1 / 2019: 7,5 miljoen transacties) tot 17,3 miljoen.

Muhamad Chahrour
CFO & IR flatex AG