CSC neemt TCS-Groep in Nederland over

Transactie breidt mogelijkheden voor fondsendiensten in Europa uit

WILMINGTON, Del.--()--CSC, ‘s werelds toonaangevende leverancier van zakelijke, juridische, fiscale en digitale merkdiensten, is verheugd met de voltooide overname van TCS-Groep (TCS), een in Nederland gevestigde dienstverlener voor alternatieve beleggingsfondsen (abi’s). De overname werd voor het eerst aangekondigd op 4 november 2019 en werd afgerond met goedkeuring door de toezichthouder op 31 maart 2020.

De acquisitie van TCS vergroot de mogelijkheden van CSC voor alternatieve vermogensbeheerders en geeft het een fysieke aanwezigheid in een ander toonaangevend Europees financieel centrum. De andere Europese kantoren van CSC die fondsbeheerders bedienen, bevinden zich in Londen, Luxemburg en Dublin. De overname volgt op verschillende strategische aanwervingen en investeringen die CSC onlangs heeft gedaan, waaronder de organische werving en oprichting van haar fondsadministratie in de Verenigde Staten en APAC-markten.

“Naast de uitbreiding van onze mogelijkheden in Europa, versterkt deze acquisitie ons concurrentievoordeel als particuliere en onafhankelijke dienstverlener”, zegt CSC Senior Vice President John Hebert. “Onze langetermijnstabiliteit en klantgerichte aanpak wordt zeer gewaardeerd door fondsenklanten en zorgt voor een sterke culturele fit tussen onze respectieve organisaties. TCS heeft een indrukwekkend trackrecord en een vergelijkbare servicegerichte cultuur als het onze. Het gecombineerde aanbod en de gedeelde reputatie voor hoogwaardige klantenservice creëren elke dag een uniek aanbod op de markt, maar nog meer in deze uitdagende tijden over de hele wereld. ”

Laura Crozier
Public Relations Manager