Als onderdeel van een wereldwijd partnerschap met Nestlé Health Science, start VALBIOTIS de cruciale ontwikkelingsfase in de late fase van TOTUM-63

TOTUM-63, een van planten afkomstige actieve stof met klinisch bewezen metabolische gezondheidsvoordelen bij mensen met prediabetes

• Deze laatste cruciale proef (REVERSE-IT) is ontworpen in samenwerking met de teams van Nestlé Health Science en wordt volledig gefinancierd door de partnerschapsovereenkomst;
  • Deze internationale proef zal 600 deelnemers omvatten en moet voor medio 2020 worden gelanceerd;
  • Het eerste doel is om de positieve resultaten van de klinische fase II-studie naar de nuchtere bloedsuikerspiegels, een bekende risicofactor voor het ontwikkelen van diabetes type 2, te bevestigen om sterke gezondheidsclaims te verkrijgen;
  • De proef heeft tot doel een brede populatie te omvatten met een veranderd glucosemetabolisme, variërend van verhoogde nuchtere glucose tot vroege (maar onbehandelde) diabetes type 2.

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--VALBIOTIS (Paris: ALVAL) (FR0013254851 – ALVAL / PEA / SME komt in aanmerking), een onderzoek- en ontwikkelingsbedrijf dat zich inzet voor wetenschappelijke innovatie voor het voorkomen en bestrijden van metabole ziekten, kondigt vandaag aan dat het, als onderdeel van zijn wereldwijde samenwerking met Nestlé Health Science, het lanceren van de cruciale ontwikkelingsfase in de late fase van TOTUM-63, een van planten afkomstige werkzame stof met klinisch aangetoonde metabole gezondheidsvoordelen voor mensen met prediabetes.

CORPORATE COMMUNICATION / VALBIOTIS
Carole ROCHER / Marc DELAUNAY