Gaming-notebooks opnieuw gedefinieerd! GIGABYTE AORUS/AERO 'Game like a Pro'

Word lid van G2 Esports met behulp van 'professionele' gamingnotebooks

Onthulling van GIGABYTE-notebooks voor gaming en contentcreatie. Voorbestelling start vandaag. (Photo: Gigabyte)

TAIPEI, Taiwan--()--(GIGABYTE)--Toonaangevend wereldwijd pc-merk GIGABYTE heeft vandaag (4/2) zijn nieuwste versie van professionele gamingnotebooks uit de AORUS-serie en zijn AERO-notebooks voor makers van inhoud gelanceerd. Naast de vele hoogwaardige gamingfuncties hebben de nieuwe generatie processors en GPU's 'aanzienlijke' upgrades ondergaan. GIGABYTE is de eerste in de branche die ultrapresterende notebooks lanceert met de 10th gen Intel® Core™ i9/i7 H-serie 8-core CPU en NVIDIA® GeForce® RTX 20-series SUPER™ GPUs. AORUS werkt samen met het wereldberoemde G2 Esports om gloednieuwe gamingnotebooks te lanceren die zijn afgestemd op de eisen van professionele gamers, inclusief functies zoals mechanische toetsenborden, een scherm met een verversingssnelheid van 240 Hz en verbeterde koeltechnologie, die de eisen van een professioneel gamingnotebook opnieuw definiëren.

AORUS: innovatief ontwerp X professioneel gamen

In samenwerking met G2 Esports lanceert GIGABYTE zijn vlaggenschip AORUS 17X en AORUS 17G, en de hoogwaardige AORUS 15G -modellen, waarbij de notebooks worden afgestemd op de behoeften van professionals. Upgrades hiervoor zijn onder meer drie 10th gen Intel®-processors: overklokfunctionele Intel® Core™ i9-10980HK, Intel® Core™ i7-10875H en Intel® Core™ i7-10750H. Misschien wel het meest in het oog springend is de i7-10875H, de eerste mobiele Core i7-processor met 8 cores, 16 threads. Wat graphics betreft, zijn naast de NVIDIA® GeForce RTX™ 20-serie en de GTX 16-serie de geheel nieuwe vlaggenschip NVIDIA® GeForce® RTX 2080 SUPER™ and RTX 2070 SUPER™ toegevoegd om de mediaverwerkingssnelheid en spelprestaties te verbeteren.

De AORUS 17X, AORUS 17G en AORUS 15G zijn de lichtste notebooks in de branche met echte mechanische toetsenborden. AORUS werkt uitsluitend in samenwerking met de wereldberoemde fabrikant van mechanische schakelaars, OMRON, om de grootte van mechanische schakelaars te minimaliseren met behoud van de kwaliteit om 's werelds lichtste nootbook met mechanisch toetsenbord te maken. Steven Chen, VP Mobile Business Center van GIGABYTE, stelt dat de mechanische OMRON-toetsenborden het traject van de schakelaar hebben verkort tot een activeringspunt, dat in staat is om de invoersnelheid van professionals te evenaren. Bovendien bieden ze een fenomenaal tactiel gevoel en een scherpe feedback van het schakelgeluid, waardoor de spelsnelheid en -prestaties aanzienlijk toenemen, en voldoen ze aan de nauwkeurige en snelle in-game controlevereisten van de profs.

FPS-wereldkampioenschapstoernooien (CS: GO Major & PUBG World Champion) hebben de afgelopen jaren hun monitorspecificaties verhoogd tot 240 Hz. Met dit in gedachten heeft AORUS dit als de norm gesteld voor het display van al zijn hoogwaardige productseries. Een verversingssnelheid van 240 Hz vermindert effectief het optreden van nabeelden (nevenbeelden) en gebroken beelden (scheuren), wat de optimale ervaring en snelle beelden biedt die liefhebbers nodig hebben. Om op de hoogte te blijven van de nieuwste CPU- en GPU-upgrades maakt AORUS gebruik van de exclusieve WINDFORCE Infinity-koeltechnologie, zodat de hardware optimaal kan presteren met behoud van stabiliteit. De AORUS-serie vormt het hoogtepunt van hoogpresterende gaming die wordt nagestreefd door professionele gamers.

KennyS van G2 Esports, een van de beste AWP'ers ter wereld, deelt deze ervaring met AORUS-notebooks. Hij sprak zijn goedkeuring uit voor de hoge draagbaarheid, hoge prestaties, hoge verversingssnelheid en het ultralicht mechanisch toetsenbord van de AORUS 15G. Het helpt hem om de beste prestaties te behouden tijdens training, gaming en in toercompetities.

AERO: veelzijdige toepassing voor creatie van professionele inhoud

De AERO-notebookserie voor het maken van inhoud van GIGABYTE wordt alom geprezen sinds de lancering in 2016. Naast het winnen van meerdere prijzen, zoals de 'European Hardware Association Notebook of the Year 2019' en de 'Taiwan Excellence Award', is AERO een favoriet van Jensen Huang (CEO van NVIDIA), die werd gezien met de notebook in zijn handen tijdens conferenties zoals GDC en CES. Naar AERO wordt verwezen als het model voor 'hoogwaardige professionele notebooks van de volgende generatie'.

Deze grote upgrade omvat verbeteringen voor een hele reeks producten, de 15" AERO 15 OLED (ondersteunt 4K-resolutie en HDR400), AERO 15, 17" AERO 17 HDR (ondersteunt 4K-resolutie en HDR400) en AERO 17. Het kleurendisplay is altijd het sterke verkoopargument van GIGABYTE, zegt Chen. De meeste van de gemiddelde apparaten voor commercieel ontwerp gebruiken displaypanelen met Delta E rond de 3. Displays met Delta E < 2 worden als hoge standaard beschouwd, zodat mensen het kleurverschil nauwelijks kunnen zien. GIGABYTE gaat nog een stap verder door samen te werken met Xrite Pantone, de autoriteit op het gebied van kleurweergave, en kleurkalibratie te implementeren, en bereikt zo Delta E < 1. In combinatie met het AMOLED 4K-scherm en HDR True Black kunnen hoog contrast, kleuren en details beter worden weergegeven, waardoor makers van inhoud hun producten foutloos kunnen weergeven.

Wat de prestaties van AERO betreft, hebben niet alleen de CPU en GPU beide upgrades ondergaan, maar is de koeling ook verbeterd door middel van de WINDFORCE Infinity-technologie. AERO gebruikt NVIDIA Studio-stuurprogramma's om meer dan 40 bewerkingssoftwarepakketten te optimaliseren die de makers van inhoud vaak gebruiken voor verbeterde efficiëntie. Uitgerust met een groot aantal aansluitpoorten zoals Thunderbolt 3, HDMI 2.0 en UHS-II SD-kaartlezer, is AERO echt het toonbeeld van 'een ultradraagbare notebook met prestaties op desktopniveau.'

De AERO-serie biedt ook een display met een hoge verversingssnelheid van 144 Hz om te voldoen aan de verschillende gaming- en game-ontwikkelingstoepassingen. Met een krachtige CPU, GPU-prestaties en premium I/O-interfaceontwerp kunnen gebruikers tegelijkertijd games spelen, streamen en surfen op internet. De mogelijkheid om meerdere functies uit te voeren is de reden waarom AERO de meest veelzijdige notebook is genoemd.

De voorbestelling van de professionele gamingnotebooks AORUS 17X, AORUS 17G, AORUS 15G, en de AERO-serie voor het maken van inhoud is vanaf vandaag beschikbaar (4/2), met officiële verkoop vanaf 4/16. De premium gamingmodellen op instapniveau, AORUS 5 en AORUS 7, worden naar verwachting eind april gelanceerd. Voor meer informatie kunt u terecht op de website: https://www.gigabyte.com/Laptop

AORUS 17X

AORUS 17G

AORUS 15G

AERO 17 HDR / AERO 17

AERO 15 OLED / AERO 15

AORUS 7

AORUS 5

Extreme Pro Gaming

Creator

Premium Gaming

De nieuwe vlaggenschip AORUS-laptop

G2 Esports CS: GO-gecertificeerd

Omron True Mechanical Keyboard

Gamingscherm van 240 Hz

WINDFORCE Infinity-koeling

10th Gen Intel® Core™ i7/i9

NVIDIA® GeForce® RTX 20 SUPER™

Ontworpen voor makers

NVIDIA Studio-laptop

Xrite Pantone-kleurkalibratie

Licht chassis + accu voor de hele dag

Meerdere varianten van I/O

10th Gen Intel® Core™ i7/i9

NVIDIA® GeForce® RTX 20 SUPER™

RGB-achtergrondverlichtingstoetsenbord

Gamingscherm van 144 Hz

Connectiviteit voor 3 externe displays

2x SSD+1x HDD

10th Gen Intel® Core™ i7

NVIDIA® GeForce RTX™ 20 / NVIDIA® GeForce® GTX 16

*Kalibratieomgeving: Schermhelderheid: 100% systeembediening: Windows 10 Home Premium-kalibratieapparaat: Geleverd door X-Rite™ Pantone®, speciaal ontworpen voor GIGABYTE.

**Specificaties kunnen worden gewijzigd. GIGABYTE behoudt zich het recht voor om de productspecificaties zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Over GIGABYTE

GIGABYTE is een ingenieur, visionair en leider in de technische wereld die zijn hardware-expertise, gepatenteerde innovaties en sectorleiderschap gebruikt om te creëren, te inspireren en vooruit te komen. Bekend om meer dan 30 jaar bekroonde uitmuntendheid is GIGABYTE een hoeksteen in de HPC-gemeenschap en biedt het bedrijven server- en datacenterexpertise om hun succes te versnellen. In de voorhoede van de evoluerende technologie is GIGABYTE toegewijd aan het bedenken van slimme oplossingen die digitalisering van edge naar cloud mogelijk maken en klanten in staat stellen digitale informatie vast te leggen, te analyseren en om te zetten in economische gegevens die de mensheid ten goede kunnen komen en je leven verbeteren ('Upgrade Your Life'). Ga naar https://www.gigabyte.com/ voor meer informatie.

Media:
Kristy Chen (kristy.chen@gigabyte.com)
Claire Lai (Claire.lai@gigabytenb.com )

Social Media Profiles

Media:
Kristy Chen (kristy.chen@gigabyte.com)
Claire Lai (Claire.lai@gigabytenb.com )