Takeda keurt het beleid inzake de vergoeding van uitvoerende vergoedingen goed

Beleid versterkt Takeda’s inzet voor best-in-class corporate governance verder

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO: 4502 / NYSE: TAK) (“Takeda”) kondigde vandaag aan dat de Raad van Bestuur een terugbetalingsbeleid voor bestuurders heeft goedgekeurd (“terugvorderingsbeleid”). De goedkeuring van het terugvorderingsbeleid maakt deel uit van Takeda’s voortdurende inspanningen om haar toewijding aan de beste corporate governance verder te versterken en is consistent met Takeda’s branchegenoten.

Het terugvorderingsbeleid bepaalt dat in het geval van een aanzienlijke herziening van de financiële resultaten of aanzienlijk wangedrag, de onafhankelijke externe leden van de Raad van Bestuur van Takeda Takeda kunnen verplichten om incentivevergoeding terug te verdienen. Dit omvat alle of een deel van de vergoeding die een lid van het Takeda Executive Team, een interne directeur van de Raad van Bestuur van Takeda en een ander individu dat door de onafhankelijke externe leden van de Raad van Bestuur van Takeda binnen het boekjaar is aangewezen, heeft ontvangen, en de drie (3) voorgaande boekjaren dat de noodzaak van een aanzienlijke herziening van de financiële resultaten of aanzienlijk wangedrag werd ontdekt.

Media Contacts:
Japanese Media