Autodoc doneert 50.000 euro voor coronavirusonderzoek

Het in Berlijn gevestigde bedrijf zet normen voor inzet

Autodoc donates 50,000 euros to the University Medical Foundation Essen for research into the coronavirus. Researchers in the joint research laboratory of the Institute of Virology and the Clinic for Infectiology and the Chinese Clinic for Infectious Diseases of the Union Hospital in Wuhan are looking for vaccines and treatment options for the virus. (Image: FILEOPEN CREATION/Shutterstock.com - image for use only in connection with this release)

BERLIJN--()--Autodoc, Europa's grootste online verkoper van auto-onderdelen, doneert 50.000 euro aan de Stiftung Universitätsmedizin Essen Foundation ter ondersteuning van de strijd tegen COVID-19. De onderzoekers bestuderen samen met Chinese collega's de biologie van het virus in een laboratorium in Wuhan, China. Het doel is om therapeutische opties en preventieve maatregelen te ontwikkelen. Autodoc wil als internationaal actief bedrijf op mondiaal niveau betrokken worden in de strijd tegen de huidige pandemie.

Autodoc GmbH, gevestigd in Berlijn, is een internationaal bedrijf met online winkels in 26 Europese landen. De medewerkers komen van over de hele wereld. De huidige crisis treft ook in hoge mate de medewerkers, klanten en leveranciers van Autodoc. Autodoc wil als bedrijf haar verantwoordelijkheid nemen en actief deelnemen aan de strijd tegen COVID-19. Daartoe ondersteunt Autodoc onderzoekers van het Universitätsmedizin Essen medisch centrum en het Union Hospital in Wuhan bij hun zoektocht naar speciale behandelingen tegen het virus.

Thomas Casper
Head of Press and Public Relations & Communication