Tanner Pharma Group kondigt LEUKINE EMERGENCY ACCESS PROGRAM (LEAP) aan om meer internationale toegang tot LEUKINE® te bieden (sargramostim)

CHARLOTTE, N.C.--()--Tanner Pharma Group heeft vandaag aangekondigd dat ze hun programma uitbreiden waarmee het bedrijf toegang biedt tot LEUKINE® (sargramostim) op internationale markten. LEUKINE®, goedgekeurd door de Amerikaanse FDA in 1991 en nu geproduceerd door Partner Therapeutics, is een recombinante granulocyte macrophage colony-stimulating factor (GM-CSF) die het immuunsysteem stimuleert en is gebruikt bij leukemie-patiënten om het risico op infectie te verminderen.

Op 23 maart 2020 kondigde Partner Therapeutics aan dat Leukine® wordt beoordeeld in het SARPAC-onderzoek (sargramostim bij patiënten met acute hypoxische respiratoire insufficiëntie als gevolg van COVID-19 – EudraCT # 2020-001254-22) in het Universitair Ziekenhuis Gent, België voor de behandeling patiënten met luchtwegaandoeningen geassocieerd met COVID-19.

Christine Quern
CBQ Communications