Rakuten Mobile en NEC starten met de productie van OpenRAN 5G-radioapparatuur

– ‘s Werelds eerste zeer veilige 5G-netwerkradioapparatuur in de cloud die in Japan wordt geproduceerd

TOKIO--()--Rakuten Mobile, Inc. en NEC Corporation hebben vandaag aangekondigd dat de productie van de 5e generatie mobiele communicatiesysteem (5G) radio unit (RU), gezamenlijk ontwikkeld door de twee bedrijven, is begonnen bij NEC Platforms, Ltd. Fukushima Plant en de eerste eenheid is verzonden.

“NEC’s 5G RU, ontwikkeld en geproduceerd in Japan, zal een zeer belangrijke rol spelen in het volledig gevirtualiseerde cloud native mobiele netwerk van Rakuten Mobile”, aldus Tareq Amin, Rakuten Mobile Director, Vice President en CTO. “Met de lancering van de productie van de 5G-radio-eenheid, zullen we beginnen met de bouw van onze 5G-basisstations en zullen we ernaar streven onze abonnees een kostenefficiënte, zeer veilige, hoogwaardige 5G-service te bieden.”

Rakuten Corporate Communications Department
global-pr@mail.rakuten.com