CEO van Nexperia Frans Scheper gaat met pensioen, Xuezheng Zhang (Wing) wordt CEO van Nexperia

NIJMEGEN, Nederland--()--Op 24 maart 2020 heeft Nexperia aangekondigd dat CEO Frans Scheper heeft besloten met vervroegd pensioen te gaan en per 25 maart 2020 zal aftreden als Nexperia CEO en lid van de Raad van Bestuur. Tegelijkertijd Xuezheng Zhang (Wing), momenteel voorzitter van de raad van bestuur van Nexperia, zal de rol van CEO op zich nemen.

Frans Scheper blijft gedurende een bepaalde periode adviseur van de voorzitter om een vlotte transitie en continuïteit te bewerkstelligen. De raad van bestuur van Nexperia spreekt zijn diepe dankbaarheid en respect uit voor de prestaties van Frans Scheper als CEO van Nexperia (en eerder in zijn rol als General Manager van BU Standard Products bij NXP Semiconductors). Tijdens zijn leiderschap werd het bedrijf een onafhankelijke leider van wereldklasse in zijn markten en behaalde een record hoge omzet en winstgevendheid.

Nexperia
Petra Beekmans, Head of Communications & Branding