Schrödinger kondigt uitgebreide samenwerking aan met AstraZeneca om computationele modeloplossingen uit te breiden naar biologische geneesmiddelen

NEW YORK--()--Schrödinger (Nasdaq: SDGR), wiens op fysica gebaseerde softwareplatform de ontdekking van hoogwaardige, nieuwe moleculen voor therapeutica en materialen mogelijk maakt, kondigde vandaag een uitgebreide samenwerking aan met AstraZeneca gericht op het verfijnen van een biologische modelleeroplossing met het doel om de ontwikkeling van op antilichamen en proteïnen gebaseerde therapeutische kandidaten te versnellen.

De meerjarige overeenkomst verlengt een bestaande samenwerking waarin AstraZeneca het rekenplatform van Schrödinger inzet om de inspanningen voor het ontdekken van geneesmiddelen met kleine moleculen te bevorderen. De nieuwe samenwerking is gericht op het verbeteren van de Free Energy Perturbation (FEP +) -technologie van Schrödinger voor het optimaliseren van de belangrijkste eigenschappen van biologische geneesmiddelen, zoals affiniteit en selectiviteit, met bijzondere aandacht voor bindende affiniteit.

Media Contact:
Stephanie Simon