Axonics® kondigt indiening van verzoekschriften aan bij het Amerikaanse octrooi- en merkenbureau dat de geldigheid van Medtronic-octrooien betwist

IRVINE, Californië--()--Axonics Modulation Technologies, Inc. (NASDAQ: AXNX), een bedrijf voor medische technologie dat nieuwe implanteerbare sacrale neuromodulatie (“SNM”) -apparaten heeft ontwikkeld en op de markt brengt voor de behandeling van urine- en darmstoornissen , meldde dat het bedrijf vandaag zeven verzoekschriften indient bij het Amerikaanse Patent and Trademark Office (“USPTO”) met het verzoek om herziening tussen partijen (“IPR”) om de geldigheid van elk van de patenten te betwisten waarvan Medtronic beweert dat deze door Axonics zijn geschonden.

De door Axonics ingediende IPR-verzoekschriften hebben betrekking op de volgende octrooien van Medtronic: 8.036.756; 8.626.314; 7.774.069; 8.457.758; 8.738.148; 9.463.324 en 9.821.112.

Raymond W. Cohen, CEO van Axonics: “Sinds de oprichting eind 2013 heeft Axonics miljoenen dollars en duizenden uren geïnvesteerd in het begrijpen van het relevante en aangrenzende landschap van intellectueel eigendom bij het ontwikkelen van onze producten en ons eigen intellectuele eigendom. Hoewel dit soort concurrentieverstorend gedrag van de gevestigde exploitant betreurenswaardig is, zoals blijkt uit deze USPTO-aanvraag, zijn we bereid en redelijk in staat om gepast te reageren. Wij zijn van mening dat we de USPTO overtuigende uitdagingen hebben geboden voor de geldigheid van de betrokken Medtronic-patenten en wachten nu op de instelling van elke IPR-petitie.”

Axonics:
Neil Bhalodkar