Onafhankelijke franchisepartners: ISS en Glass Lewis bevestigen de behoefte aan meer onafhankelijk toezicht bij Kirin Holdings

– Oproep voor versterkt bestuur

– Vraag de commerciële logica van de huidige KV2027-strategie

– Ondersteuning van ISS voor verbeterde op aandelen gebaseerde beloningen

LONDEN--()--Independent Franchise Partners, LLP (“Franchise Partners”) verwelkomt de steun van Institutional Shareholder Services (“ISS”) en Glass Lewis (“Glass Lewis”) voor enkele van haar aandeelhoudersvoorstellen tijdens de komende jaarlijkse Algemene Bijeenkomst (“AVA”) op 27 maart 2020 bij Kirin Holdings Company, Limited (“Kirin” of “het bedrijf”) (TSE: 2503).

Na onafhankelijk de voorstellen van Franchise Partners te hebben beoordeeld, bevestigen de twee leidende wereldwijde proxyadviseurs, ISS en Glass Lewis, duidelijk dat Kirins huidige strategische pad niet overtuigend is. Zoals ISS het stelt: “na bijna 40 jaar is de link tussen fermentatie, farma en bier niet tot uiting gekomen in termen van rendement of marges, en heeft het bedrijf ook niet verhinderd de helft van zijn biermarktaandeel in Japan te verliezen.” En zoals Glass Lewis verder opmerkt, lijken “Kirins vroege worstelingen met delen van zijn nieuwe segment” gezondheidswetenschap “, gecombineerd met duidelijk ongunstige trends in aandeelhoudersrendementen en een raad die schijnbaar relevante expertise mist, het idee te ondersteunen dat aandeelhouders inderdaad zouden profiteren van een serieus en onafhankelijk heronderzoek van de diversificatie-initiatieven die de KV2027-aanpak ondersteunen. ”

For English speaking queries
Helena Johansson
Independent Franchise Partners, LLP