Positieve aanbeveling door NICE voor eerste anti-CGRP-migrainetherapie: AJOVY® ▼ (fremanezumab)

TEL AVIV, Israël--()--Teva Pharmaceutical Europe BV, een dochteronderneming van Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE en TASE: TEVA), heeft vandaag aangekondigd dat het National Institute for Health and Care Excellence (NICE) AJOVY (fremanezumab) heeft aanbevolen in het Final Appraisal Document (FAD) voor de preventie van migraine bij volwassenen met chronische migraine. NICE beveelt AJOVY® aan voor patiënten met chronische migraine die niet hebben gereageerd op ten minste drie eerdere preventieve medicamenteuze behandelingen.

AJOVY® is een van de vele monoklonale antilichamen die specifiek zijn ontworpen om de CGRP-route (calcitonine-gengerelateerde peptide) te targeten, een belangrijke bijdrage aan migraine en het is de eerste door NICE goedgekeurde anti-CGRP-preventietherapie. AJOVY ® is een langwerkende behandeling die maandelijkse of driemaandelijkse doseringsopties biedt en zelf kan worden geïnjecteerd.1

IR Contacts
Kevin C. Mannix