Modern governance 10.0: De weinige vrouwen die de bestuurskamer halen overtreffen mannen in de race voor topspots, toont het rapport van Diligent Institute

Uit een nieuwe studie van bijna 6.000 overheidsbedrijven blijkt dat, terwijl het gebrek aan evenwicht tussen mannen en vrouwen in de bestuurskamers voortduurt, vrouwelijke bestuurders sneller dan mannen leidinggevende functies vervullen.

NEW YORK--()--Ondanks dat slechts 22% van de bestuurszetels bezet is, voor de weinige vrouwen die in de raad van bestuur van het bedrijf komen, leidende functies op zich nemen – inclusief bestuursvoorzitter, hoofddirecteur en commissievoorzitter – gebeurt in een sneller tempo dan voor hun mannelijke tegenhangers, volgens nieuw onderzoek dat vandaag is vrijgegeven door het  Diligent Institute. Het Diligent Institute is de onderzoeksafdeling van  Diligent Corporation, een leider in modern bestuur en een vertrouwde leverancier van bestuursinzichten aan meer dan 17.000 organisaties en 650.000 leiders wereldwijd. Volgens het rapport vervullen vrouwelijke directeuren een leidinggevende rol in de raad van bestuur en het comité tot twee jaar sneller dan mannen, ondanks dat zij wereldwijd slechts 7% van de rol van bestuursvoorzitter en hoofddirecteur bekleden.

Media Contact:
Nicholas Koulermos