Cooper Tire Europe gaat Rally Sprint headlinen tijdens Goodwood Members' Meeting

MELKSHAM, Engeland--()--Cooper Tyre Europe heeft de krachten gebundeld met Goodwood om een unieke Rally Sprint te organiseren tijdens de 78e Goodwood Members' Meeting in het weekend van 28-29 maart. Het tweedelige evenement krijgt formeel de naam Goodwood Rally Sprint Presented by Cooper Tyres.

Cooper heeft een sterke achtergrond in rallycompetitie en is al gedurende drie decennia een belangrijke leverancier voor verschillende bos-, grind-, ijs- en historische rally's. Meer recentelijk heeft Cooper het Noord-Amerikaanse Rallykampioenschap en de Mobil Rally Chile aangeboden, terwijl de fabrikant in november een uitgebreid nieuw assortiment rallybanden heeft gelanceerd dat ultrahoge prestaties en betrouwbaarheid biedt voor tal van toepassingen en niveaus van de sport.

Bij de komende Goodwood Rally Sprint Presented by Cooper Tyres zal een spectaculaire selectie van World Rally Championship (WRC)-machines - die bijna een halve eeuw beslaan - de jaren terugdraaien en opnieuw de baan opgaan. Iconische auto's zoals de Lancia Stratos uit 1977, de Audi Sport Quattro uit 1984, de Subaru Impreza ‘555’ uit 1996 en de Ford Focus WRC uit 1999 zijn al bevestigd.

Tijdens drie runs verspreid over het weekend nemen rivalen deel aan een speciale op asfalt gebaseerde baan geïnspireerd op de super speciale podia van het WRC-stadion. Het rechte start-finish-stuk van het Goodwood Motor Circuit zal in beide richtingen worden gebruikt, terwijl er een nieuwe chicane-layout en een supersnelle explosie langs de pitstraat zullen zijn. Voor de eerste keer tijdens Goodwood zal de tunnel worden gebruikt als een 'weggedeelte' om toegang te krijgen tot de baan. Het veld zal op zaterdagavond twee keer van start gaan in atmosferische duisternis, gevolgd door een derde run overdag op zondagochtend.

Michiel Kramer, Sales & Marketing Director, Cooper Tyre Europe, verklaarde: “Het spreekt voor zich dat Goodwood een van de meest prestigieuze en authentieke motorsportlocaties ter wereld is. Cooper Tyre Europe is er bijzonder trots op om betrokken te zijn bij de 78e Goodwood Members’ Meeting door de Rally Sprint-etappe te presenteren. We kunnen niet wachten om ons merk in zo'n illustere omgeving te laten zien.”

De hertog van Richmond stelde: “De Rally Sprint Presented by Cooper Tyres zal een absoluut hoogtepunt zijn van de 78e Goodwood Members' Meeting. Deze auto's zijn enkele van de meest spectaculaire om van dichtbij te bekijken op klaarlichte dag, dus om ze in volle duisternis te zien - vol oogverblindende koplampen, gloeiende remschijven en vuurspuwende uitlaten - zal een ware traktatie zijn. Met enkele coureurs van wereldklasse achter het stuur, waaronder wereldkampioenen Stig Blomqvist en Petter Solberg, wordt het weer een van die speciale Goodwood-momenten die lang in de herinnering blijven.”

Cooper is de enige bandenleverancier voor het FIA World Rallycross Championship en het zusterkampioenschap, de FIA European Rallycross Championship. In 2020 voltooit Cooper de set van beste off-road FIA-categoriesponsoringen, nu het bedrijf geselecteerd is om het FIA European Autocross Championship te leveren.

Voor meer informatie over Cooper Tire Europe kunt u terecht op www.coopertire.eu.

Ga voor meer informatie over Goodwood naar www.goodwood.com.

Vind ons op Facebook en Instagram.

Over Cooper Tire & Rubber Company Europe Ltd.

Cooper Tyre & Rubber Company Europe Ltd., een dochteronderneming van Cooper Tyre & Rubber Company uit Findlay, Ohio, VS, heeft meer dan een eeuw ervaring op het gebied van bandentechnologie. Cooper produceert een volledig assortiment banden voor personenwagens en 4x4-toepassingen onder de merknamen Cooper en Avon, samen met Avon-motorbanden. Ga voor meer informatie naar www.coopertire.eu of www.avontyres.com.

Michiel Kramer
T: +44(0) 1225 357814