Consortium van langetermijnbeleggers gaat exclusieve onderhandelingen aan om Galileo Global Education te verwerven

CPP Investments en Montagu gaan samenwerken met bestaande aandeelhouders Téthys Invest en Bpifrance kopen het bedrijf van Providence Equity Partners

PARIJS & LONDEN--()--Galileo Global Education (“Galileo” of de “Company”), een toonaangevende internationale aanbieder van hoger onderwijs en Europa’s grootste groep voor hoger onderwijs, heeft vandaag aangekondigd dat Providence Equity Partners (“Providence”), een meerderheidsaandeelhouder sinds 2011, is exclusieve onderhandelingen aangegaan voor de verkoop van Galileo aan een consortium bestaande uit internationale institutionele langetermijnbeleggers, waaronder Canada Pension Plan Investment Board (“CPP Investments”), via haar volledige dochteronderneming, CPP Investment Board Europe S.à rl en Montagu, naast bestaande aandeelhouders Téthys Invest en Bpifrance. Na voltooiing van de transactie wordt van CPP Investments en Téthys Invest verwacht dat ze, in een gelijk partnerschap, elk een eigendomspositie van ongeveer 40% in de vennootschap zullen hebben.

Galileo Global Education
Julien Blanc