Mavenir werkt samen met partners om de Evenstar Remote Radio Head (RRH) -familie te lanceren

Het doel is om de acceptatie van Open RAN-technologie te versnellen.

RICHARDSON, Texas--()--Mavenir, een toonaangevende end-to-end cloud-native netwerksoftwareprovider voor CSP’s, heeft vandaag de lancering aangekondigd van de Evenstar Remote Radio Head (RRH), in samenwerking met Facebook Connectivity, MTI , Deutsche Telekom en andere partners. Het doel van het programma is om de acceptatie van Open RAN-technologie te versnellen.

Het Evenstar-programma zal bijdragen aan het OpenRAN-ecosysteem door zich te concentreren op het bouwen van RAN-referentieontwerpen voor algemene doeleinden voor 4G- en 5G-netwerken die zijn afgestemd op 3GPP- en O-RAN-specificaties en zal helpen de acceptatie van TIP OpenRAN Project Group Solutions te versnellen. RRH’s, distributie-eenheden en besturingsunitsoftware zijn van oudsher alleen beschikbaar als een verpakte eenheid, waardoor de mogelijkheden voor het bedienen van voorsteden en landelijke locaties beperkt zijn. Door deze componenten te ontkoppelen, zal het Evenstar-programma naar verwachting MNO’s in staat stellen de beste technologie in zijn klasse te kiezen en oplossingen van een toenemend aantal technologiepartners in te zetten.

Maryvonne Tubb
Mavenir PR