GSMA: 5G gaat van hype naar realiteit – maar 4G blijft koning

Wereldwijde mobiele economie Gewaardeerd op $ 4,9 miljoen tegen 2025 als 5G stijgt

LONDEN--()--5G heeft het afgelopen jaar veel aandacht gekregen en is nu live op 24 markten wereldwijd, ondersteund door een groeiend assortiment van 5G-apparaten en een groeiend bewustzijn bij consumenten. Volgens de 2020 wereldwijde editie van het vlaggenschip ‘Mobile Economy’ van de GSMA, hadden 46 exploitanten in 24 markten uiterlijk op 30 januari 2020 commercieel beschikbare 5G-netwerken gelanceerd. Naar verwachting zal één op de vijf mobiele verbindingen tegen 20251 op 5G-netwerken werken.

“De wereldwijde investeringsvoorspelling van de mobiele operator zal de komende jaren meer dan een triljoen dollar bedragen, gericht op het uitrollen van geavanceerde netwerken om zowel consumenten als zakelijke klanten te bedienen”, aldus Mats Granryd, directeur-generaal van de GSMA. “In de afgelopen 12 maanden hebben we de 5G‘ hype ’zien plaatsmaken voor de realiteit: miljoenen consumenten migreren al naar 5G, terwijl bedrijven beginnen met het omarmen van 5G-netwerksegmentering, edge computing en low-latency-services.”

Media:
For the GSMA: