Wijzigingen in Raad van Bestuur van Ontex: Luc Missorten neemt ontslag als voorzitter op de eerstkomende aandeelhoudersvergadering, om te worden opgevolgd door Hans Van Bylen, na goedkeuring door de aandeelhouders

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

De Raad van Bestuur van Ontex Group NV (BSE:ONTEX) (Euronext Brussels: ONTEX; ‘Ontex,’ of ‘het Bedrijf’) heeft het ontslag aanvaard van Luc Missorten, met ingang van de eerstkomende Jaarlijkse Algemene Vergadering (‘AV’) op 25 mei 2020. Op aanbeveling van de Raad van Bestuur (‘Raad’) zal, op diezelfde AV, Hans Van Bylen, gewezen CEO van Henkel, worden voorgesteld aan de aandeelhouders van Ontex ter benoeming als onafhankelijk bestuurder, met het oog op zijn benoeming als Voorzitter van de Raad.

De Raad wenst haar dankbaarheid uit te drukken aan Luc Missorten voor zijn inzet en waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van het Bedrijf sinds haar beursgang, waarbij hij op een succesvolle manier ondersteuning bood aan het management team. Luc Missorten zal, als senior advisor,het Bedrijf verder bijstaan tot aan de voltooiing van het lopende transformatieprogramma (Transform to Grow).

Na 35 jaar bij Henkel, waarvan 15 jaar als uitvoerend bestuurder en waarvan 4 jaar als CEO, besloot Hans Van Bylen ontslag te nemen per januari 2020. Als leidinggevende van een prominent wereldwijd industrieel en consumentengoederenbedrijf met een omzet van c. €20 miljard, zal Mr. Van Bylen een diepe kennis van de industrie meebrengen, alsook een ruime ervaring die zowel de FMCG sector, de retailermerken, productie en supply chain omvat. Voorheen was Mr. Van Bylen lid van de raad van GfK and Ecolab. Hij is Voorzitter van de Vereniging van de Duitse Chemische Industrie.

Luc Missorten verklaarde: “Het was een eer om sinds 2015 de functie van Voorzitter van Ontex uit te oefenen. Na zorgvuldige overweging van waar Ontex staat in haar transformatie en rekening houdend met mijn andere bestuursmandaten, heb ik besloten dat het Bedrijf nu nood heeft aan een Voorzitter met een andere achtergrond en in staat om meer tijd aan de bedrijfsactiviteit te wijden. Gegeven zijn grondige kennis van de industrie en zijn leiderschapskwaliteiten, sta ik volledig achter de aanbeveling om Hans Van Bylen te benoemen”.

Hans Van Bylen voegde toe: “Ik zou de Raad van Ontex willen bedanken om mijn benoeming als onafhankelijk bestuurder aan te bevelen, ter goedkeuring door de aandeelhouders op de eerstkomende AV. Ik ben ook dankbaar dat Luc aanvaard heeft om betrokken te blijven als senior advisor, wat een vlotte overgang mogelijk maakt. Ik kijk uit naar de nauwe samenwerking met Charles Bouaziz, om het Bedrijf in haar transformatie te ondersteunen, en om waarde te creëren voor alle aandeelhouders, door duurzame winstgevende groei.”

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken. Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 21 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

VRAGEN VAN BELEGGERS
Philip Ludwig