Khronos ontwikkelt ‘ANARI’ analytic rendering interface API standaard

Exploratory Group wordt volledige werkgroep om standaard voor datavisualisatie te ontwikkelen; Open oproep tot deelname van de sector

BEAVERTON, Ore.--()--Vandaag kondigt de Khronos® Group, een open consortium van toonaangevende bedrijven die geavanceerde interoperabiliteitsnormen creëren aan, dat haar Exploratory Group voor analytische weergave sterke industriële ondersteuning heeft ontvangen en overgaat naar een volledige werkgroep om een analytic rendering interface-API voor gegevensvisualisatie te maken. Deze nieuwe API zal ‘ANARI’ worden genoemd. Elk geïnteresseerd bedrijf wordt uitgenodigd om lid te worden van Khronos en deel te nemen aan de ANARI ™ Working Group in het kader van het multi-company governanceproces van het consortium om een stem en een stem te hebben bij de totstandkoming van deze open, royaltyvrije norm. Dit initiatief zal naar verwachting van bijzonder belang zijn voor elk bedrijf dat wetenschappelijke visualisatie-rendering-engines, bibliotheken en applicaties maakt.

Alex Crabb, Caster Communications Inc.
alex@castercomm.com
+1-401-792-7080

Alex Crabb, Caster Communications Inc.
alex@castercomm.com
+1-401-792-7080