Modern Governance 9.0: geconfronteerd met nieuwe druk, zoekt 65% van de bestuursleden naar externe bronnen van Intel om bedrijfsleiding te informeren, toont Diligent Institute rapport

Onderzoek van bijna 200 bestuurders geeft aan dat bestuurders extra 3e perspectieven nodig hebben om hen bewust en geïnformeerd te houden gezien de snelheid van het digitale tijdperk

NEW YORK--()--Volgens een nieuw rapport van het Diligent Institute ontginnen bedrijfsleiders in een tijdperk van verhoogde controle onafhankelijk van elkaar externe informatiebronnen die verder gaan dan de rapporten die binnen hun bedrijven worden aangeleverd. Het Diligent Institute is de onderzoekstak van Diligent, een leider in modern bestuur en een vertrouwde leverancier van bestuursinzichten aan meer dan 17.000 organisaties en 650.000 leiders wereldwijd.

Het rapport, getiteld Beyond the Board Room: How Directors Gain Insight, omvatte inzichten van bijna 200 bestuursleden over de hele wereld. Volgens de peiling besteedt 65% van de bestuurders tijd aan het verzamelen van onafhankelijke informatie over hun bedrijven om zich voor te bereiden op bestuursvergaderingen en wordt 40% van hun voorbereiding besteed aan andere activiteiten dan het lezen van door het management voorbereid materiaal.

Media:
Nicholas Koulermos