Applied DNA Sciences updates over COVID-19 samenwerking met Takis Biotech, 4 preklinische lineaire DNA ™ vaccinkandidaten ontworpen

– Applied DNA naar verwachting grootschalige productie van kandidaten in maart; preklinisch testen bij dieren door Takis Biotech verwacht te beginnen in Q2 2020–

Kandidaten geïnspireerd door de sequentie van Viral Spike Protein; Ontworpen om het binnendringen van coronavirus in de menselijke cellen te voorkomen –

STONY BROOK, NY & ROME--()--Applied DNA Sciences Inc. (NASDAQ: APDN) (‘Applied DNA’ of the ‘Company’) een leider in op Polymerase Chain Reaction (PCR) gebaseerde DNA-productie voor productauthenticiteit, traceerbaarheidsoplossingen, op nucleïnezuur gebaseerde biotherapeutische ontwikkeling en vloeibare biopten voor kankerdiagnostiek en Takis Biotech (“Takis”), een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van vaccins tegen kanker, en is opgericht door wetenschappers van Merck Research Laboratories, heeft vandaag aangekondigd dat het ontwerp van 4 DNA-vaccin kandidaten zullen worden geproduceerd voor preklinische dierproeven via de eigen PCR-gebaseerde DNA (“LinearDNA”) productiesystemen van het bedrijf.

Investors:
Sanjay M. Hurry