Mavenir en Turkcell Partner op OpenRAN

ISTANBUL & RICHARDSON, Texas--()--Mavenir, de toonaangevende end-to-end cloud-native netwerksoftwareprovider voor CSP’s, heeft een zakelijk partnerschap aangekondigd met Turkcell, de toonaangevende digitale operator van Turkije. De twee bedrijven zullen samen OpenRAN vRAN testen en implementeren binnen de Turkcell Group, aanvankelijk in hun thuismarkt, Turkije.

De samenwerking zal direct beginnen met volledig gecontaineriseerde CU / DU en Open FH met Split 7.2 in proef en geplande implementaties, die een primeur in de industrie zullen worden. Virtuele RAN-oplossing zal worden geïmplementeerd op Turkcell Telco Cloud en het zal de eerste workload zijn die live op Turkcell Edge Cloud gaat.

Mavenir’s innovatieve, bekroonde OpenRAN vRAN-oplossing centraliseert basisbandverwerking in cloud-native gevirtualiseerde basisbandeenheden (vBBU) en exploiteert fronthaul over ethernet tussen vBBU en meerdere externe radio-eenheden (RRU). De Mavenir vRAN-architectuur en het platform kunnen 4G ondersteunen, evenals de NSA- en SA-implementaties van 5G NR.

Maryvonne Tubb
Mavenir PR