Telecomoperators werken samen om het Telco Edge Cloud Platform te bouwen met GSMA-ondersteuning

Gedeelde aanpak beoogt toepassingen dichter bij eindgebruikers te brengen en de implementatie van innovatieve bedrijfsdiensten mogelijk te maken

LONDEN--()--Toonaangevende operatoren; China Unicom, Deutsche Telekom, EE, KDDI, Orange, Singtel, SK Telecom, Telefonica en TIM hebben hun krachten gebundeld, met de steun van de GSMA, om een ​​interoperabel platform te ontwikkelen om geavanceerde rekenmogelijkheden breed en gemakkelijk beschikbaar te maken.

Het platform dat in 2020 zal worden ontwikkeld, zal activa en mogelijkheden van lokale operators, zoals latentie, computing en opslag, beschikbaar maken voor applicatieontwikkelaars en softwareleveranciers, zodat deze kunnen voldoen aan de behoeften van zakelijke klanten.

Operators zijn overeengekomen samen te werken om een ​​Edge Compute architecturaal raamwerk en referentieplatform te ontwikkelen, en de GSMA heeft een Operator Platform Project gelanceerd om dit opwindende operatorinitiatief te ondersteunen. In eerste instantie zal het platform worden ingezet op meerdere markten in Europa en geleidelijk worden uitgebreid naar andere operatoren en regio’s om een ​​wereldwijd bereik te bereiken.

Media Contacts:
For the GSMA