De O-RAN Alliantie en het Telecom Infra-project (TIP) bereiken een nieuw samenwerkingsniveau voor open Radio Access Networks

BONN, Duitsland--()--De O-RAN Alliance (O-RAN) en het Telecom Infra Project (TIP) hebben vandaag een contactovereenkomst aangekondigd die zorgt voor afstemming in het gedeelde focusgebied van de ontwikkeling van een interoperabel open Radio Access Network (RAN) ) oplossingen.

De O-RAN Alliance is gericht op de ontwikkeling van open, intelligente, gevirtualiseerde en interoperabele RAN-specificaties. De Alliance heeft al 31 specificaties gemaakt, met 37 demonstraties van de technologie bij vorige MWC-evenementen, wereldwijde plugfests en meer dan 1 miljoen regels code vrijgegeven in samenwerking met de Linux Foundation. Operators zijn begonnen met het aankondigen van netwerkimplementaties.

O-RAN Alliance PR Contact
Zbynek Dalecky