Het nieuwe online platform van ExxonMobil InFocus™ helpt de prestaties van de fabriek te optimaliseren, de operationele efficiëntie te verhogen en productieonderbrekingen te minimaliseren

• Inclusief online optimalisatiemodel voor smeermiddelen en bewakingstool voor units met meer geplande oplossingen
  • Het platform is ontworpen voor raffinaderijen en chemische fabrieken met behulp van op ExxonMobil gebaseerde technologie
  • Het online optimalisatiemodel voor smeermiddelen optimaliseert het gamma van producten, maximaliseert de operationele waarde en evalueert de feedflexibiliteit
  • De bewakingstool voor units identificeert en analyseert potentiële operationele problemen tijdens de samenwerking met deskundige ondersteuning van ExxonMobil

ExxonMobil InFocus online platform (Graphic: Business Wire)

HOUSTON--()--ExxonMobil heeft vandaag aangekondigd dat ExxonMobil Catalysts and Licensing LLC zijn online platform InFocus heeft gelanceerd om klanten te helpen de prestaties van de fabriek te optimaliseren, de operationele efficiëntie te verhogen en productieonderbrekingen te minimaliseren. Gebruikers kunnen nu veilige, bijna realtime gegevens gebruiken om snellere, beter geïnformeerde beslissingen te nemen en gemakkelijker samen te werken met de technische ondersteuning van ExxonMobil. Het platform is getest en beproeft door early adopters en is al in meerdere faciliteiten volledig geïmplementeerd.

“Onze klanten staan onder toenemende druk om de winstgevendheid te verbeteren en efficiënter te zijn”, zegt Dan Moore, president van ExxonMobil Catalysts and Licensing. “Ons platform InFocus biedt een dieper inzicht in hun activiteiten en maakt concrete aanbevelingen mogelijk waarmee de prestaties van de fabriek worden geoptimaliseerd en onderbrekingen tot een minimum teruggebracht. De weergave van algemene gegevens van het platform verbetert de samenwerking tussen de exploitant en de deskundigen van ExxonMobil. Toegang tot technische expertise en vertrouwd advies bepaalt onze klantervaring. Deze technologie verhoogt deze waarde en we zijn verheugd dat onze klanten er nu toegang tot krijgen.”

Gebruikmakend van meer dan een eeuw ervaring in leiderschap in raffinaderijen en chemische fabrieken, biedt het cloudgebaseerde platform InFocus momenteel twee oplossingen.

Met de voorspellende tool kunnen gebruikers snel en kosteneffectief de impact van grondstof en operationele veranderingen op de opbrengst en kwaliteit van smeermiddelen testen. De tool is ontwikkeld op basis van jarenlange expertise en ervaring van ExxonMobil en kan ook worden afgestemd op de werkelijke prestaties van de unit, waardoor waardevolle gegevens worden geleverd waarmee gebruikers feedflexibiliteit kunnen evalueren, het gamma van producten kunnen optimaliseren en de operationele waarde kunnen maximaliseren.

Het online optimalisatiemodel voor smeermiddelen van InFocus bevat smeermiddel hydrokraker (ube hydrocracker, LHDC) en modules voor MSDW™-wasverwijdering , die onafhankelijk van elkaar kunnen worden uitgevoerd of kunnen worden gekoppeld. Elke module voorspelt procesprestaties, opbrengsten en kwaliteiten van producten op basis van belangrijke operationele variabelen zoals gemiddelde reactortemperatuur, ruimtesnelheid, druk, omslagpunt van fractionering van het product en scheidingsefficiëntie.

De bewakingstool voor units van InFocus maakt tijdige technische inzichten mogelijk om de procesprestaties te verbeteren. De bewakingstool bouwt voort op de uitgebreide technische en operationele ervaring van ExxonMobil en biedt gebruikers gemakkelijker toegang tot expertise van ExxonMobil, vroegtijdige identificatie van potentiële operationele problemen en zinvollere analyses.

Over ExxonMobil Catalysts and Licensing LLC

De geavanceerde bedrijfseigen katalysatoren, gasbehandelingsoplosmiddelen en bevoorrechte procestechnologieën van ExxonMobil helpen raffinaderijen en petrochemische fabrikanten en gasverwerkers om hun capaciteit te vergroten, kosten te verlagen, marges te verbeteren, uitstoot te verminderen en veilige, betrouwbare en efficiënte voorzieningen te exploiteren. Bent u er klaar voor om betere resultaten te realiseren voor al uw raffinage-, gas- en chemische behoeften? Bekijk onze video

Mediarelaties

Mediarelaties