EUV Photoresist Pioneer Inpria haalt $ 31 miljoen op in Series C-financiering onder leiding van JSR Corporation

Uitgebreide Investor Group weerspiegelt groeiende industrie-ondersteuning

CORVALLIS, Ore.--()--Inpria, een pionier op het gebied van metaaloxide-fotoresists met hoge resolutie voor extreme ultraviolette lithografie (EUV), heeft vandaag aangekondigd dat het $ 31 miljoen heeft gewonnen in Series C-financiering van een breed syndicaat dat leiders van over de hele wereld vertegenwoordigt. halfgeleider productie ecosysteem. Deze financiering werd geleid door de fabrikant van de fotolak en de bestaande investeerder, JSR Corporation. Nieuwe investeerders waren SK hynix Inc. en TSMC Partners. De ronde omvatte ook deelname van bestaande investeerders Air Liquide Venture Capital ALIAD, Applied Ventures, Intel Capital en Samsung Venture Investment Corporation.

“Inpria is wereldleider op het gebied van metaaloxide-fotoresists voor een geavanceerd EUV-lithografieproces”, aldus Mark Slezak, president van JSR Micro en nieuwe directeur van Inpria Board. “We zijn verheugd om onze samenwerking met Inpria uit te breiden terwijl we met hen samenwerken aan kwaliteit en algemene marktacceptatie.”

Ann Carney Nelson
541-844-2812