Recordomzet en hoogste resultaat aller tijden voor Jotun

SANDEFJORD, Noorwegen--()--Jotun behaalde een nieuw verkooprecord van 19.652 miljoen NOK in 2019. Een bedrijfsresultaat van 2.320 miljoen NOK is ook het beste resultaat van Jotun ooit.

De omzetgroei van Jotun met 11 procent in 2019 werd bereikt door een sterke verbetering in de segmenten Marine en Protective Coatings en een aanhoudende goede groei in het segment Decoratieve verven. De verkoop van poedercoatings nam ook toe, maar werd beïnvloed door een lage activiteit in belangrijke markten. Gecorrigeerd voor positieve valutaomrekeningseffecten bedroeg de omzetgroei zeven procent.

2019 was een goed jaar voor Jotun met groei in alle regio’s en segmenten, en we leveren de beste resultaten ooit. De afgelopen jaren is Jotun getroffen door een lage marktactiviteit op de offshore- en scheepsbouwmarkten. Deze voorwaarden zijn in ons voordeel veranderd en hebben een positieve invloed op de resultaten van Jotun ”, zegt Morten Fon, President en CEO.

Morten Fon
President and CEO.