Telefónica ‘O2’ UK kiest voor Mavenir gevirtualiseerde IMS

Telefónica ‘O2’ UK implementeert Mavenir gevirtualiseerde IMS-oplossing op nationaal niveau

Netwerkfuncties Virtualisatie OpenStack Cloud-infrastructuur

SLOUGH, Engeland & RICHARDSON, Texas--()--Mavenir, de leider in het versnellen en herdefiniëren van de transformatie van mobiele netwerkeconomie voor Communications Service Providers (CSP’s), heeft vandaag aangekondigd dat Telefónica UK (FWB: O2UK) Mavenir’s gevirtualiseerde IMS (IP) inzet Multimedia Subsystem) -oplossing (vIMS) voor VoLTE en VoWiFi in hun landelijke datacentersinfrastructuur, die is gebaseerd op de blauwdruk van de Telefónica Group voor NFV-architectuur (Network Functions Virtualization).

De oplossing ondersteunt mobiele services voor meer dan 8 miljoen klantverbindingen. De NFV-omgeving omvat automatisering, levenscyclusbeheer en orkestratie-mogelijkheden van het Telefónica UNICA-platform. De geavanceerde vIMS-oplossing van Mavenir maakt automatisering vanaf de eerste dag mogelijk en ondersteunt bestaande digitale spraakdiensten en de lancering van nieuwe diensten.

Maryvonne Tubb
Mavenir PR