BearingPoint // Beyond: CSP's volgen zakelijke klanten in 5G-ambitie

Gebrek aan vastberadenheid leidt tot een ontkoppeling tussen communicatie dienstverleners en zakelijke klanten, waardoor lucratieve business-to-business 5G-inkomsten worden bedreigd

AMSTERDAM--()--BearingPoint // Beyond lanceerde vandaag een nieuw onderzoek dat suggereert dat communications service providers (CSP's) niet de business-to-business (B2B) oplossingen ontwikkelen die cruciaal zijn voor het commerciƫle succes van 5G. Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven over de hele wereld ambitieuzer zijn over de rol die CSP's in 5G zullen spelen dan CSP's zelf.

5G is de eerste generatie mobiele technologie die een grotere impact zal hebben op bedrijven dan op consumenten. Gemiddeld verwachten CSP's in Europa, Aziƫ en Noord-Amerika een toename van de huidige inkomsten van B2B 5G-diensten met 15% (aanzienlijk in een sector die worstelt met een groei van de samengestelde jaarlijkse omzet met minder dan 2%). 75% van de ondernemingen en het small to medium businesses (SMBs) gelooft dat 5G belangrijk is voor hun bedrijf, waarbij snelheid, betrouwbaarheid en meer geavanceerde oplossingen als belangrijkste redenen worden genoemd.

Press contact BearingPoint//Beyond
Michal Harris