Ontwikkeling van Novodiag®-test voor veilig en gemakkelijk moleculair testen van nieuwe coronavirus- en griepvirussen

• Novodiag®-test detecteert snel coronavirus en griep;
  • biedt veiligheid voor gebruikers met een gesloten systeem;
  • gemakkelijk te gebruiken zonder hoog opgeleid personeel in risicovolle en moeilijk bereikbare gebieden

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd., een omzet genererend, moleculair diagnostisch bedrijf met complementaire platforms die antimicrobiële resistentie en andere gebieden van onvervulde diagnostische behoeften aanpakken, kondigt vandaag aan dat het de ontwikkeling is gestart van een Novodiag® moleculaire diagnostische test voor de snelle en gelijktijdige detectie van het nieuwe coronavirus (stam 2019-nCoV) en griepvirussen.

De test wordt ontwikkeld in samenwerking met Autobio Diagnostics (Autobio), het toonaangevende Chinese bedrijf voor klinische diagnostiek, en Automobi Molecular Diagnostics (Automobi), de joint venture die Mobidiag en Autobio in mei 2019 hebben gelanceerd.

Dorothee Allard, Marketing Communications Manager
marketing@mobidiag.com