MSCI lanceert oplossing waarmee beleggers de blootstelling aan klimaatrisico’s kunnen beoordelen

• Tool meet impact van klimaatverandering op bedrijfswaarderingen

MSCI Inc. (NYSE: MSCI), een toonaangevende leverancier van kritische beslissingsondersteunende tools en services voor de wereldwijde beleggingsgemeenschap, heeft vandaag een oplossing gelanceerd om beleggers te helpen hun blootstelling aan klimaat gerelateerde risico’s en kansen te beoordelen.

NEW YORK--()--De MSCI Climate Value-At-Risk (Climate VaR), geleverd door MSCI ESG Research LLC, biedt toekomstgerichte en op rendement gebaseerde waarderingsbeoordelingen om de potentiële impact van klimaatverandering op de bedrijfswaarderingen te meten. Het biedt financiële instellingen – waaronder beleggingsbeheerders, banken, activabezitters en verzekeraars – de middelen om activa te identificeren die mogelijk het risico lopen van de ergste effecten als gevolg van klimaatverandering, terwijl het helpt bij het identificeren van innovatieve koolstofarme investeringsmogelijkheden, door middel van beveiligingsspecifieke modellen.

Media Inquiries
PR@msci.com
Sam Wang +1 212 804 5244
Melanie Blanco +1 212 981 1049