PENTIXAPHARM stelt een serie van € 15 miljoen veilig voor de ontwikkeling van op CXCR4 gerichte therapieën

Financiering zal worden gebruikt voor fase I / fase II-proeven van het hoofdprogramma PentixaTher / PentixaFor

WÜRZBURG, Duitsland--()--PentixaPharm heeft vandaag aangekondigd € 15 miljoen te hebben verkregen in een serie A-financieringsronde onder leiding van ELSA Eckert Life Science Accelerator.

PentixaPharm GmbH, een joint venture van Scintomics GmbH en 1717 Life Science Ventures GmbH, zet zich in om PentixaFor en PentixaTher te ontwikkelen als een theranostisch radiofarmaceutisch paar, specifiek gericht op de CXCR4-receptor die tot uitdrukking komt in de meest snel voortschrijdende ziekten, met name kwaadaardige kankers. Financiering is bestemd voor een fase II-studie van de beeldvormende verbinding PentixaFor en voor een fase I-studie van de therapeutische verbinding PentixaTher in Lymphoma Central Cervent System (CNS), terwijl ondersteuning van proof-of-concept studies bij verschillende andere indicaties.

Dr. Hakim Bouterfa, CEO PentixaPharm
hakim.bouterfa@1717lsv.com