Takeda toont bedrijfsmomentum, versnelde integratiesynergieën en verhoogt FY2019-leidraad inclusief positief gerapporteerd Operating Profit

• Aantonen van zakelijk momentum met FY2019 Q3 year-to-date (YTD) omzet 2.519,5 miljard yen, + 82,6% hoger dan vorig jaar als gevolg van acquisitie van Shire en aanhoudende sterke prestaties van 14 wereldwijde merken; terwijl de onderliggende omzet zich naar verwachting zou herstellen in het vierde kwartaal, wat zou resulteren in een vlakke tot licht stijging voor het volledige jaar
  • Core Operating Profit* van 792,2 miljard yen en onderliggende Core Operating Profit marge van 30,9% dankzij versnelde integratie synergieën en OPEX-efficiëntie
  • Het verhogen van de richtlijnen voor het hele jaar om een ​​sterk bedrijfsmomentum weer te geven en sneller dan verwachte realisatie van integratie synergieën; Gerapporteerde Operating Profit verwachting nu positief, voornamelijk vanwege de impact van de afgeronde inkoopboekhouding

* OPMERKING: Vanaf FY2019 Q1 is de term “Core Earnings” omgedoopt tot “Core Operating Profit1”.
De definities zijn identiek, alleen de terminologie is gewijzigd.

Appendix

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO:4502)(NYSE:TAK):

Takashi Okubo, +81-(0)3-3278-2306
takeda.ir.contact@takeda.com