93% van mobiele transacties geblokkeerd als frauduleus in 2019 zegt nieuw rapport over mobiele advertentiefraude door Upstream

98.000 kwaadaardige Android-apps en 43 miljoen geïnfecteerde apparaten in 20 landen

32% van de meest kwaadaardige apps nog steeds beschikbaar op Google Play

"The first-ever Mobile Ad Fraud report" powered by Secure-D, Upstream's anti-fraud platform. (Graphic: Business Wire)

LONDEN--()--93 procent van de totale mobiele transacties in 20 landen was geblokkeerd als frauduleus in 2019, volgens een rapport over de staat van malware en mobiele advertentiefraude die vandaag is vrijgegeven door het mobiel technologische bedrijf Upstream. De “Invisible Digital Threat” -gegevens zijn gebaseerd op implementaties van Upstream’s Secure-D full-stack anti-fraudeplatform dat frauduleuze mobiele transacties detecteert en blokkeert, meestal afkomstig van malware voor advertentiefraude. Het platform omvatte eind 2019 31 mobiele operators in 20 landen.

Chevaan Seresinhe
Sonus PR for Upstream, UK