Dole ontvangt Social Responsibility Award van Costa Rican-North American Chamber of Commerce

Het innovatieve landschapsmanagement model van het bedrijf voor de bananenteelt ontvangt lof voor een positieve impact op het milieu

(LtoR): Roberto Cordero – Climate Change & Sustainability Services Partner (Ernst & Young). Jonatan Steinig – Technical Advisor for Business & Biodiversity in Central America & Dominican Republic Program GIZ. Melina Mardones - Technical Advisor for the Business & Biodiversity in Central America & Dominican Republic Program GIZ. José Alberto Samudio – Senior Environmental Technician. Edwin Retana - Senior Environmental Technician. Natalia Díaz – Public Affairs / Dole Tropical Products Latin America. Elías Solías – President of AmCham Costa Rica. José Pablo Masís – HR Supervisor / Standard Fruit Company of Costa Rica. André Garnier – Minister of Coordination with the private sector. Renato Acuña – President / Dole Tropical Products Latin America. Marco Tulio Escobedo – HR Director / Standard Fruit Company of Costa Rica. Sharon Day – US ambassador to Costa Rica. Rudy Amador - Regional Director Product Stewardship & Sustainable Agriculture / Dole Tropical Products Latin America. (Photo: Business Wire)

WESTLAKE VILLAGE, Californië--()--Dole Food Company heeft aangekondigd dat The Standard Fruit Company van Costa Rica SA, een dochteronderneming van Dole Food Company, op 22 november de “Social Responsibility in Action” -prijs heeft ontvangen van de Costa Rican-North American Chamber of Commerce (AmCham) in verband met het Green Star-initiatief van het bedrijf.

Het Green Star Initiative-programma begon in 2016 als een geïntegreerde benadering van landschapsbeheer in Valle La Estrella, met inbegrip van milieueducatie, ecologisch herstel, energie en landbouw, biodiversiteit en koolstofneutraliteit, in een productiemodel voor de bananensector.

US Contact: William Goldfield
818-874-4647