Longkankeronderzoek toont barrières in de toegang tot zorg voor patiënten in Europa

Voorlopige gegevens van The Economist Intelligence Unit Study over longkankerbeleid worden gepresenteerd op het European Cancer Forum, na afronding van de tweede onderzoeksfase, die 27 Europese landen bestrijkt.

BRUSSEL--()--MSD, handelsnaam van Merck & Co., Inc., Kenilworth, NJ, VS (NYSE: MRK), presenteert vandaag de voorlopige resultaten van een onderzoek van The Economist Intelligence Unit (The EIU) naar longkanker, die een gefragmenteerde beleidsaanpak in heel Europa vertonen. De studie onderstreept dat bewustzijn op meerdere fronten moet worden aangepakt om het stigma dat aan deze ziekte is gekoppeld te bestrijden en ervoor te zorgen dat patiënten tijdig toegang krijgen tot de best mogelijke zorg. De gegevens werden dagen vóór de officiële lancering door de Europese Commissie van de raadpleging van de belanghebbenden over het Europe’s Beating Cancer Plangepresenteerd.

Media:
Emilia Häyrynen