Slokdarmziekten: internationale topexperts komen bijeen voor een conferentie over Barrett’s slokdarm en gastro-oesofageale junctie adenocarcinoom

BOLOGNA, Italië--()--Van 13 tot 14 februari zal het Royal Hotel Carlton in Bologna de locatie zijn van de eerste editie van het internationale congres georganiseerd door de EACSGE (Esophageal Adenocarcinoma Study Group Europe), gewijd aan fundamenteel en klinisch onderzoek, diagnose en therapie van gastro-oesofageale junctie adenocarcinoom en Barrett’s slokdarm (een pathologie secundair aan gastro-oesofageale refluxziekte, die kan leiden tot slokdarmadenocarcinoom).

Het initiatief wordt gepromoot door het EACSGE en gecoördineerd door Sandro Mattioli, professor aan Alma Mater Studiorum – Universiteit van Bologna, directeur van het Thoracic Surgery en het Esophageal Diseases Center in het Maria Cecilia Hospital (GVM Care & Research) in Cotignola (Ravenna, Italië) en Prof. Sheila K. Krishnadathof van het Universitair Medisch Centrum in Amsterdam (Nederland).

Press office:
Ilenia Franchi -  ilenia.franchi@elettrapr.it - +39 393 9079914