HighRes Biosolutions en Novo Nordisk partner om drug discovery te transformeren in geautomatiseerd Lab van de toekomst

BEVERLY, Mass.--()--HighRes Biosolutions en Novo Nordisk A / S hebben vandaag aangekondigd dat zij zullen samenwerken om een ultramodern robotplatform te ontwerpen voor high-throughput biologische engineering en karakterisering. De integratie van een multi-systeem robotica-platform met geavanceerde software-besturingsarchitectuur zal een digitale transformatie en versnelde ontdekking mogelijk maken voor het onderzoek van Novo Nordisk naar peptide en grote moleculen.

“Om ons leiderschap in de biologische engineering te behouden, investeren we in een volledig geautomatiseerd en digitaal ontwerpplatform. Deze investering is gekoppeld aan onze opbouw in AI en geavanceerde analyses en toont de inzet van Novo Nordisk als een wereldwijd toonaangevend bedrijf voor biologisch onderzoek, “zei Lars Fogh Iversen, senior vice president, Global Research Technologies, Novo Nordisk.

Media Contact:
HighRes Biosolutions: