PathoQuest’s in Parijs gevestigde faciliteit verkrijgt GLP-certificaat voor de testservice voor biologische kwaliteitscontrole van het bedrijf

(Graphic: Business Wire)

PARIJS--()--PathoQuest, een bedrijf met expertise in genomische analyse, heeft vandaag aangekondigd dat het GLP-certificaat van overeenstemming heeft ontvangen na een succesvolle inspectie door het Franse Nationale Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten Veiligheid (ANSM). PathoQuest is het eerste bedrijf in Frankrijk met een faciliteit die een dergelijk GLP-certificaat van de ANSM ontvangt voor geavanceerde, toekomstbepalende virale veiligheidstests (“sequenties met hoge doorvoer detectie van incidentele replicatieve virustest in eukaryote cellen“).

Violaine Melen, Chief of Quality Assurance and Regulatory Affairs van PathoQuest, verklaarde: “we zijn echt trots op het bereiken van deze belangrijke mijlpaal in de regelgeving. Het ontvangen van dit GLP-certificaat is de bevestiging van de kwaliteit van ons hele proces, van de ontvangst van een biologisch monster tot het genereren van rapporten, inclusief bio-informatica-analyse en gegevensarchivering. Onze processen zijn gevalideerd in overeenstemming met zeer erkende validatiemethoden en richtlijnen voor computersystemen zoals ICHQ2 (R1), IEC 62304, 21 CRF deel 11, OESO-bijlage 17.

Mélancolie Spedito Jovial
welcome@pathoquest.com