Moody’s neemt RDC over, een leider op het gebied van risico- en compliance-intelligentie, gegevens en software

NEW YORK--()--Moody’s Corporation (NYSE: MCO) heeft vandaag aangekondigd dat het heeft ingestemd met de overname van Regulatory DataCorp (RDC), een toonaangevende leverancier van anti-witwas (AML) en know-your-customer (KYC) gegevens en due diligence-diensten, voor $ 700 miljoen. De deal is een aanvulling op de acquisitie van Moody’s 2017 van bedrijfsgegevensprovider Bureau van Dijk (BvD), waarmee een wereldleider in compliance-oplossingen wordt gecreëerd, het snelst groeiende zakelijke segment van BvD.

De deal verdiept BvD’s informatieportfolio en analytische mogelijkheden door de unieke, uitgebreide dataset van RDC toe te voegen. Het zal ook de wereldwijde aanwezigheid van RDC uitbreiden naar een bredere groep financiële instellingen, bedrijven, verzekeringsmaatschappijen en overheidsinstellingen die worden bediend door Moody’s Analytics en BvD.

For Moody’s:

SHIVANI KAK