GE helpt windenergie leveren aan 375.000 huizen in Schotland

• GE heeft een multi-miljoen dollar project toegekend met EDF Renewables en ESB’s Neart na Gaoithe offshore windparkproject voor het ontwerpen, leveren, bouwen en in bedrijf stellen van substations
  • De deal bundelt expertise op het gebied van samenwerking om flexibel aanzienlijke efficiencyverbeteringen te leveren aan EDF Renewables en ESB
  • Het project zal helpen om koolstofarme energie te leveren aan 375.000 Schotse huizen1

PARIJS--()--De Grid Solutions-activiteiten van GE Renewable Energy (NYSE: GE) hebben een project van meerdere miljoenen gekregen voor het ontwerp, de levering, de bouw en de inbedrijfstelling of onshore en offshore windstations voor het Neart na Gaoithe (NnG) offshore windpark, 12 mijl uit de kust van Fife in Schotland. Het offshore windmolenparkproject is gezamenlijk eigendom van EDF Renewables en ESB. EDF Renewables is één van de toonaangevende Britse bedrijven voor duurzame energie en ESB is een Irish Energy Company dat actief is op de elektriciteitsmarkt op het eiland Ierland, met een gevestigde en groeiende aanwezigheid in Groot-Brittannië. GE is verantwoordelijk voor de turnkey-levering van alle infrastructuur binnen de perimeter, inclusief grondwerken en civiele bouw. NnG zal naar verwachting volledig operationeel zijn in 2023.

Allison J. Cohen
GE Renewable Energy, Grid Solutions business