Carbios kondigt strategische alliantie aan met het Nationaal Instituut voor Toegepaste Wetenschappen van Toulouse (INSA)

• Carbios en TBI (Toulouse Biotechnology Institute) hebben een internationaal onderzoekscentrum voor enzymtechnologie opgezet voor plasticrecycling en biosynthese.

CLERMONT-FERRAND, Frankrijk--()--CARBIOS (Parijs: ALCRB) (Euronext Growth Paris: ALCRB), een Frans groen chemiebedrijf gevestigd in Clermont-Ferrand, heeft vandaag een strategische alliantie met INSA Toulouse aangekondigd via het internationaal erkende laboratorium “Toulouse Biotechnology Institute”, een gemengde onderzoekseenheid INSA Toulouse , INRA, CNRS.

Carbios richt samen met TBI een onderzoekscentrum voor enzymatische engineering op, dat zich zal richten op recycling en biosynthese van kunststof. Dit laboratorium, ongekend in de wereld van enzymatische engineering en gewijd aan kunststoftoepassingen, zal op 28 januari 2020 worden ingehuldigd in INSA Toulouse.

CARBIOS
Benjamin Audebert