Covetrus gaat definitief akkoord met de afstoting van scil animal care aan Heska

PORTLAND, Maine--()--Covetrus (NASDAQ: CVET), een wereldleider in diergezondheidstechnologie en -diensten, heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan om zijn scil animal care business(“scil”) te verkopen aan Heska Corporation (“Heska”) (NASDAQ: HSKA) voor een aankoopprijs van $ 125 miljoen in contanten, onder voorbehoud van gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.

De transactie zal naar verwachting binnen 60 tot 90 dagen worden afgerond, afhankelijk van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. Covetrus verwacht dat de netto contante opbrengst van de transactie, na belastingen en transactie-gerelateerde kosten, zal helpen om zijn netto schuld te verminderen en zijn hefboompositie te verbeteren. De opbrengst kan ook worden gebruikt voor andere algemene bedrijfsdoeleinden.

Nicholas Jansen | Investor Relations
nicholas.jansen@covetrus.com | (207) 550-8106