Visa verwerft Plaid

SAN FRANCISCO--()--Visa Inc. (NYSE: V) heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor overname van Plaid, een netwerk dat het voor mensen gemakkelijk maakt om hun financiële accounts veilig te verbinden met de apps die ze gebruiken om hun financiële leven te beheren. Visa betaalt een totale aankoopsom van $ 5,3 miljard om Plaid te verwerven.

Met de producten van Plaid kunnen consumenten hun financiële informatie gemakkelijk delen met duizenden apps en services zoals Acorns, Betterment, Chime, Transferwise en Venmo. Consumenten vertrouwen op deze apps en diensten om hun uitgaven te plannen, hun besparingen te verhogen en hun investeringen te volgen. Wanneer een gebruiker bijvoorbeeld een Venmo-account instelt, is het Plaid waarmee de gebruiker zijn bankrekening kan koppelen aan zijn Venmo-account.

Visa
Will Stickney