Tradeshift kondigt tot $ 240 miljoen aan nieuwe financiering aan en vestigt zicht op winstgevendheid op korte termijn

Strategie 2020 omvat ook maatregelen om de omzet en kostenefficiëntie te verhogen

SAN FRANCISCO--()--Tradeshift, de leider in supply chain-betalingen en marktplaatsen, heeft vandaag een financieringsronde van $ 240 miljoen aan aandelen en schulden van een combinatie van bestaande en nieuwe investeerders aangekondigd met meer dan tweederde al gesloten. De financiering zal de groei helpen versnellen en het bedrijf op een directe weg naar winstgevendheid in de nabije toekomst zetten.

Het bedrijf, dat meer dan 2 jaar sterke groei van de kwartaalomzet heeft gerapporteerd, boekte zijn beste jaar ooit in 2019, inclusief meer dan 60% omzetgroei, meer dan 300 gesloten ondernemingsovereenkomsten (de gemiddelde transactiegrootte werd verdubbeld), en meer dan 40% van het totale cumulatieve transactievolume over zijn platform kwam in de afgelopen 12 maanden, waarmee de snelle groei van het Tradeshift netwerk werd voortgezet.

Dave Pedersen
pr@tradeshift.com