Sensome haalt in een b- ronde $ 9 miljoen op met investeringen in aandelen van ASAHI INTECC

De twee bedrijven starten een ontwikkelingsprogramma om de weefselmicro-sensor van Sensome te integreren in de voerdraad van wereldklasse van Asahi

PARIJS--()--Sensome, het bedrijf dat pionier is in de revolutie van verbonden medische hulpmiddelen met ‘s werelds kleinste biologische weefselsensor, heeft vandaag de succesvolle afronding aangekondigd van een financieringsronde van 9 miljoen dollar van haar historische investeerders (Kurma Partners, Idinvest Partners, BNP Paribas Développement, Paris-Saclay Seed Fund) samen met Asahi Intecc Co., Ltd. uit Japan, een wereldleider in voerdraadtechnologie. De ingezamelde middelen zullen dienen om de klinische prestaties van Sensome’s eerste product Clotild®, een eigen verbonden voerdraad, te testen en klaar te maken voor de markt. Sensome en Asahi hebben ook ingestemd met een tweejarig ontwikkelingsplan om een nieuwe verbonden voerdraad te ontwerpen voor de behandeling van ischemische beroerte, waarbij Sensome’s eigen micro-sensor en Asahi’s CHIKAI-voerdraad worden gecombineerd.

Franz Bozsak, press@sensome.com or +33 1 85 37 07 77 or +33 1 85 37 07 82

Franz Bozsak, press@sensome.com or +33 1 85 37 07 77 or +33 1 85 37 07 82