Illumina dient patentinbreukprocedures in tegen BGI in Zweden en het Verenigd Koninkrijk

SAN DIEGO--()--Illumina, Inc. (NASDAQ: ILMN) heeft vandaag aangekondigd dat het twee extra rechtszaken wegens inbreuk op het patent heeft ingediend met betrekking tot BGI’s sequencingproducten, waaronder de DNBSeq-400 (ook bekend als MGISeq-2000), DNBSeq-T7 en gerelateerde chemiereagentia.

De eerste klacht werd ingediend tegen MGI Tech Co., Ltd. en Letland MGI Tech SIA bij het High Court of Justice, Chancery Division, Patents Court in het Verenigd Koninkrijk wegens schending van vier octrooien: EP 1 530 578 B1, EP 1 828 412 B2, EP 2 021 415 BI en EP 3 002 289 B1. De tweede klacht werd ingediend tegen MGI Tech SIA in Letland bij het Patent and Market Court in Zweden wegens schending van EP 3 002 289 B1. De patenten hebben betrekking op de eigen chemie van Illumina.

Gerelateerde patentprocedures zijn in behandeling in Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Turkije en de Verenigde Staten.

Illumina, Inc.
Investors:
Jacquie Ross, CFA
+1-858-255-5243
IR@illumina.com
Media:
Eric Endicott
858-882-6822
pr@illumina.com
Media – Europe, Middle East & Africa:
Karen Birmingham
+44(0) 7500105665