Schrödinger en Bayer werken samen aan de ontwikkeling van de novo ontwerptechnologie om de ontdekking van geneesmiddelen te versnellen

NEW YORK--()--Schrödinger en Bayer (BAYN: DE) hebben vandaag een vijfjarige technologiealliantie aangekondigd om een uitgebreide de novo design-oplossing te ontwikkelen met als doel de ontdekking van innovatieve hoogwaardige geneesmiddelen te versnellen. De technologie zal naar verwachting miljarden synthetisch haalbare, virtuele verbindingen kunnen opsommen, screenen en scoren ter ondersteuning van de identificatie en optimalisatie van potentiële nieuwe therapeutische kandidaten. Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zal Schrödinger naar verwachting ongeveer € 10 miljoen ontvangen.

Schrödinger Media Contact:
Stephanie Simon