Transgene en NEC start twee klinische proeven met TG4050, een AI-gevoerd kankervaccin voor eierstok en hoofd & halskanker

• TG4050 verplaatst therapeutische vaccinatie naar het digitale tijdperk: combineert de expertise van Transgene op het gebied van virale vectoren met NEC’s geavanceerde mogelijkheden voor kunstmatige intelligentie (AI)
  • Nieuwe immunotherapie is volledig afgestemd op elk individu door een immuunrespons te genereren die zich richt op zeer specifieke tumormutaties bij de patiënt
  • Eerste patiënten die deelnamen aan twee fase 1-onderzoeken in de Mayo Clinic en Toulouse Oncopole

STRAATSBURG, Frankrijk & TOKIO--()--Transgene (Euronext Paris: TNG), een biotechbedrijf dat op virussen gebaseerde immunotherapieën voor de behandeling van kanker ontwerpt en ontwikkelt, en NEC Corporation (NEC; TOKIO: 6701), een leider in IT- en netwerktechnologieën hebben vandaag aangekondigd dat de eerste patiënten zijn ingeschreven in de eerste klinisch onderzoek bij mensen van TG4050, een therapeutisch vaccin op basis van de myvac ™ -technologie en aangedreven door de geavanceerde AI-mogelijkheden van NEC. In deze fase 1-onderzoeken wordt TG4050 toegediend aan patiënten met hoofd- en halskanker die een hoog risico op terugval hebben na een operatie en patiënten met eierstokkanker na een operatie en adjuvante therapie.

Citigate Dewe Rogerson
David Dible/Sylvie Berrebi